Canon PIXMA iP5300

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA iP5300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Steward 05-11-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

Deze printer geeft een uitstekende print, maar levensduur van printer is dramatisch.
Gloednieuwe Canon cardridges worden niet herkend.
Dit niet één maal, maar herhaaldelijk.
Daarom zou ik deze printer niét aanschaffen. Er zijn vast wel meer bedrijfszekere printers te koop.

Fritz Wurlitzer 2105 28-07-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

Sinds deze week slecht te spreken over deze printer.
En meer over de arrogante Canon medewerkers dan de printer zelf.
Na anderhalf jaar is de printkop niet meer te herstellen. Mijn reactie naar Canon; ik verwacht meer kwaliteit van een wereldnaam als Canon....
En een printer die te repareren is, en dan voor een redelijk bedrag!
Opsturen gaat 4-6 weken duren.
Als de printer dan terugkrijgt zijn de (nieuwe+originele) inktpatronen kurkdroog.
Dat is al een schade van meer dan 50 euro!!!
Advies; gewoon een nieuwe kopen!!
Jammer dat die printer zo vreselijk goed was.....

madebo 22-11-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

printer heeft het na net geen 2 jaar opgegeven.
wat blijkt printerkop stuk.
een nieuwe kost tussen de 60 en de 80 euro dus even kijken wat ik ga doen.
valt me een beetje tegen, maar het is een bekent probleem valt op internet te lezen.
verder is het een perfecte printer.
afdrukken zijn super, dvd/cd bedrukken gaat perfect, hij is stil en snel.
software werkt prima.

nachvlinder 10-09-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

My god wat een mooie prints, Ik dacht dat epson mooi kon printen, maar deze canon weet er ook wat van. Ik heb ook de mp500 en mp510 gehad, die zijn met een scanner, maar die verbleken bij deze printer en dat terwijl ze toch dezelfde inkt gebruiken, de technologie is blijkbaar een stuk beter bij deze, echt prachtig. met subtiele aanpassingen in het kleuren menu, krijg ik alles precies naar wens: gelijk het origineel. misschien wel de meest scherpe prints die ik ooit gehad heb

wizard 25-08-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

Na een jaar en 1 maand mijn Canon IP5300 stuk. De printkop, dus reparatie economisch niet de moeite.
Toen hij het nog deed had ik vaak last met de detectie van de (originele!) cartridges. Als na wat gerammel alle cartridges eindelijk gedetecteerd waren kon ik dan wat printen, maar wat een gedoe!Even snel iets printen was er niet bij. De prints waren verder prima van kwaliteit, maar voordat ze in het bakje lagen ... Ook verbruikte hij aardig wat inkt en was dus relatief duur in gebruik. Naar de vele tevreden Canon gebruikers gerekend zal de mijne misschien een Maandagochtend exemplaar zijn geweest, maar ik overweeg voor de opvolger toch een ander merk.

janbee 29-10-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

Nu de cartridge en printerkop *ingelopen* zijn, brengt de pixma 5300 pachtige kleuren fotos met groen is groen en blauw is blauw op elk soort fotopapier, in beter aanzien kwaliteit ten opzichte van de hp 5550. Deze vroegere top kleurenmachine kan nu de deur uit. Ik wil hiermede mijn beoordeling van 18-10-2007 rectificeren, zoals behoort.

F.Wolf 31-08-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

Heb ook een HP photosmart 7350 printer, maar deze Canon is stukken beter en de inktpatronen zijn ook goedkoper.De meegeleverde software is ook prima te gebruiken, en te installeren.Kortom een prima printer voor zijn geld.

Bootje 15-08-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

Uitstekende printer (ip 5300) met mooie kwaliteit's foto's en vriendelijk in gebruik wat betreft de gebruiksaanwijzing.
Had hiervoor een Canon i 560 maar door gebruik van imitatie inktpatronen is er toch vervuiling ontstaan in de spuitmond wat tot gevolg had sluiting,dus einde van de printer.

Thom2007 14-08-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

Als canon liefhebber deze printer aangeschaft.
Uitvoerig laten informeren voor die tijd. Printeigenschappen zijn prima. Er is maar een maar.
Je instaleert de printer en de zwarte kleur cartridge weigert. Het rode lampje blijft branden.Een nieuwe gekocht en deze werk wel. Maar er zit geen garantie op deze net gekochte orginele cartridge. Zowel canon als de webwinkel waar gekocht, geven niet thuis.
Een zwak puntje.

Marcel E 09-08-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

Ik was op zoek naar een vervanger voor mijn oude hp 510. Het moest vooral een alles kunner worden, die ook nog eens zuinig, en goed moest printen. Elke print: documenten, foto's, cd's worden in een hele hoge kwaliteit afgeleverd. Vooral de fotos zijn niet meer van ontwikkelings studios te onderscheiden. E.e.a hangt wel af van de kwaliteit papier waar men op afdrukt. Het bedrukken van cd's is een fluitje van een cent middels de bijgevoegde cd lade.
Het gebruik van losse inktpatronen bevalt zeer goed en is zeker geld besparend.
De meegeleverde print software bevalt goed en is ook voor beginnende computeraars goed te gebruiken
Voor mij een prima printer

Mr VDB 07-08-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

Er zit inderdaad een chip op, maar die kan je overzetten op een imitatie, lijkt mij 1 niet handig 2 ziet en onhoud de printer dat je namaak gebruikt waarbij als hij dus kapot gaat in de garantietijd dat je de klos bent. Ook kan je niet meer in de software zien hoeveel inkt er nog in de tankjes zit dus moet je bij de tankjes zelf gaan zitten koekeloeren. Beetje jammer als alle inkt op is ben je toch al gauw 50 a 60 euro kwijt dus beetje duur vind ik.

Erik van Roekel 02-08-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

Topprinter. Mooie randdloze foto's in diverse formaten. Werkt ook onder Vista prima met de vista-driver van Canon.

Maloutje 11-07-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

Heb deze printer net een week, maar wauw ik ben onder de indruk! Foto's zijn perfect, als ik ze via internet bestel zijn ze zeker niet beter dan die uit de printer komen.
Printer op cd/dvd gaat supermakkelijk met die schuif daarvoor en ziet er allemaal tiptop uit.
Over inktverbruik kan ik nog niet veel zeggen, ik heb hem nog maar net, hij schijnt heel zuinig te zijn, zitten 5 cartridges in, en heb al een setje van 5 compatible inkt besteld voor maar 8,50 dus dat hoeft ook niet veel te kosten!

Kortom heel tevreden met deze printer!

moppie 20-06-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

perfekte printer. kwaliteit van foto's kan bijna niet beter. printsnelheid zeer goed. cd/dvd labels printen gaat uit de kunst. inktgebruik is naar mijn mening zeer zuinig. heb hiervoor een IP5200 gehad en was daar ook dik trevreden over. deze printer is voor mij een toppertje die ik niet zo snel zal vervangen. gebruiksgemak ideaal. software wordt door xp makkelijk herkent en heb daarom geen problemen gehad.

Ingwe 15-06-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

Gewoon een kwalitatief zeer goede printer. Prima foto's, tekst, cd/dvd labels en dubbelzijdig afdrukken, met uitgebreide software. Vormgeving 9 omdat het altijd kleiner kan...(lakzwart wel mooi)

Ludo Timp 04-06-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

Wat een perfecte printer! De printkwaliteit in de foto-stand is super! De CD/DVD lade is echt een uitkomst. Geen gehannes meer met cd stickers. Gewoon direct en keurig in het midden op printbare CD/DVD printen. Werkt geweldig! Ook de duplexfunctie werkt uitstekend, zelf met 200grams papier. Ik heb al vele kleurenprinters gehad maar deze spant de kroon in gemak, functies en kwaliteit. Een echte aanrader.

hugo2 28-02-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA iP5300

maakt verbazingwekkend mooie afdrukken.
de speciale zwarte voor foto's inktpatroon geeft de foto's een hoge kwaliteit.
ook de resultaten met het bedrukken van cd/dvd's zijn verbluffend goed.
het gebruik van losse inktpatronen bevalt zeer goed en is zeker geld besparend.
de meegeleverde print software bevalt goed.
kortom, een uitstekende printer voor een hele mooie prijs!